mandag 6. februar 2012

Ny uke.

Da har vi startet på en ny uke. Huffa meg som dagene flyr avsted. Jeg sitter nå hjemme alene. Små-barna er lever på barnehagen for flere timer siden, snart klart for henting av dem. Og stor barna er borte hos pappaen og mammaen sin. Nesten forstille i huset nå...
På fredag skulle jeg og Vero til tannpleier. Fireårs kontroll. Det gikk, mildt sakt, ikke noe særlig. Vero nektet å åpne munnen. Ikke heller om den fremmede damen skulle få se på hennes tenner. Hjalp ikke om hun fikk se premie-esken hennes heller. Hun ville ikke ha premie sa hun. Mine bestikelser om nye Hallo Kitty klistremerker til bladet hennes, eller besøk på lekebutikken hjalp heller ikke... Fikk ny time da, om ca en måned, håper det går bedre da. Imens må vi nok trene på å gape, og på å telle tenner. Tror kanskje vi skal ta oss en tur på lekebutikken før vi drar ivei også, for å velge ut premie vi kan kjøpe etterpå. Slik at hun visuelt kan se hva hun kan få. Eller? Vi prøver det.
På lørdag var jeg og Vero på kjøpesenteret en tur. Vi skulle kjøpe innpakkningspapir til en gave til en venninne av meg. Jeg var bedt på bursdagsfest til henne på lørdagskvelden. Ble nok kjøpt litt mer enn det da... Som for eksempel nye sko til Vero. Vår/høst sko. Var på tilbud til 299. Lilla Ponny-sko. Tror jeg blir bra ja. De hadde ikke noe guttesko på tilbud som kunne passe Preben, og lilla turde jeg ikke kjøpe. Har fått høre fra kjærestesamboeren at lilla til Preben var UAKTUELT! Men da han fikk se skoa,sa han at det der er jo ingen utpreget jente-lillafarge,så de der hadde jo gått fint. Hmpf... Om jeg bare kunne vist det på butikken,så hadde det blitt nye sko på han også. Han trenger det. Han har straks vokst ifra vinterskoa sine, og ute-labbene hans er også for små. Som de små føttene har vokst den siste tiden. Synes nok at det er ganske bortkastet og kjøpe nye vintersko til han nå, så sent på vinteren. Han går jo ikke når han er ute heller enda. Men det gjør han inne :) Går som en helt. Sidelengst :) Ikke rett frem, men altså sidelengst. Som en liten krabbe. Krabben min :) Vente litt til nå, så skal jeg ta kontakt med fysioterapitjenesten. De ville gjerne se på han for siste gang når han kunne gå skikkelig, og avslutte saken. Har kun positive ting å si om damene ved den tjenesten. Flinke og hyggelige damer, som tok seg god tid til observasjoner, lyttet til det jeg sa og kom med gode lett gjennomførbare råd. Tusen takk.
Nei, her kan jeg vel ikke sitte. Må få prøvd og rydde og pakke litt mere mens jeg er hjemme alene. Teller ned dagene til huset står ferdig ogvi kan flytte. Men først må jeg altså pakke og gjøre huset istand til bildetaking og slikt. Må innrømme at jeg er veldig lei av det, men tenk dere "premien" i enden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar