lørdag 17. september 2011

Fysio...

Da har jeg vært til fysioterapaut med Preben. Og det gikk ikke helt som jeg hadde håpet på. Altså vi fikk ikke høre at noe var galt, men vi fikk heller ikke vite at alt var bra. Det var noe hun ikke var helt fornøyd med, så hun skulle skrive et notis til helsestasjonslegen vår og be om en ekstra grundig skjekk av hoftene. Og så måtte han eventuellt avgjøre om det burde skrives en hendvisning til røntgen. Og så skulle vi tilbake til fysio senere. Fikk også noen tips fra henne om hva jeg burde gjøre/trene med han på gulvet. Bla altid legge han fra meg på gulvet, ikke sette han ned på rompa, selv om han satte seg opp selv med en gang. Det er jo noe jeg gjør nå også, så må bare ikke slutte med å gjøre det :) Også viste hun meg litt hvordan jeg kunne sitte med han på gulvet og gjøre noen øvelser. Jeg er ikke helt istand til å sitte slik, jeg er ikke helt god i føtterne mine selv, men vi får bare finne en egen vri på det. Hun anbefalte oss også å ha han i en matstol med fotbrett, og siden vi har en Ikea stol til han nå, må vi vel ut å kjøpe en snart da. Og det er jo helt greit for det var jo en del av planen vår uansett, vi må bare skynde på planen litt :) Så da må jeg bare krysse alt jeg har på at dette går greit, at de ikke finner noe galt.
Skal forresten inn til fysio med Anne også neste uke. Hun har plattfot, litt slakke i anklene og er kalvbeint. Ville gjerne at de skulle se litt på henne, og gi meg noen råd ang sko, såler og evt andre ting jeg kan gjøre for å hjelpe henne. Det jeg fikk høre av hennes far, (som var med henne til legen ang dette) som legen hadde fortalt han, synes jeg ble litt for svevende...

Ellers er det vel ikke så mye og fortelle... Skjer ikke så mye om dagen.
Pakken med jakker fra Stormberg har forresten kommet. Veldig gode og fine jakker, så nå skal vel jentene holde seg varme i vinter. Preben har fått seg vinterjakke, og arva vintersko. De er arvet fra søskenbarnet hans, og i tipp topp stand. Kan nesten ikke se de er brukt, hverken inni eller utenpå. Arvet litt andre klær også, så må vel rydde plass i hyllene hans i dag. Samtidig som jeg vasker, tørker, legger sammen og legger tilbake rent tøy :) En klæs-vaskedag her med andre ord :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar