mandag 26. september 2011

Mandag...

Går lang tid mellom hvert innlegg her på bloggen min nå ser jeg. Men det er ikke så mye som skjer for tiden heller. Det går mest i forberedelser til vinteren, til planlegging og møter i forhold til byggingen av ny-huset og foreldremøter på skole og barnehage. Litt begrenset hvor interesangt det er å lese om også :)
I går hadde vi famile-bursdags-feiring for størstejenta da. 13 år fyller hun om bare noen dager. Et trivelig lag ble det, med mye familie på besøk. Ble mye fint på henne også. Så vil rette en stor takk til alle dere som var med på gjøre denne dagen fin for oss :)
Ellers så har jeg jo sakt opp jobben min, det har jeg vel skrevet om tidligere også, og har de siste par ukene fått lov til å komme noen dager å arbeide som vikar i en barnehage. Og det er noe jeg setter stor pris på. Det er jo det jeg ønsker å arbeide med. Skjønner fortsatt lite av hvor tankene mine hadde ferie da jeg satte opp hjelpepleien istedet for barne- og ungdomsarbeider på søknadspapirene mine for videregående opplæring...????? Det var jo å arbeide med barn jeg har ønsket hele tiden. Det første målet mitt var jo å bli jordmor da, men det slo jeg fra med etterhvert. Jeg ville rett og slett ikke sitte med det ansvaret hvis det gikk galt med barnet under fødselen. Ære være den som vil og greier det, men jeg viste at jeg ikke kunne leve med meg selv om jeg hadde vist at det kanskje hadde vært min avgjørelse som førte til at det hadde gått galt.

 Tilslutt en liten oppdatering om Preben-gullet mitt. Fikk telefon fra helsesøster om at det blir sendt inn henvisning til røntgen uten skjekk innom hos lege først. Så lenge fysioterapaut hadde misstanke om noe galt, var det nok til at de kunne sende henvisning videre. Fikk papirene fra fysio i posten her om dagen, og der står det at det er misstanke om hofteleddsdysplasi. Greit å få slike ting på papir, kan ikke huske det ble nevn da vi var der. Vi gjør øvelsene vi ble tipset om, men har så langt ikke hjulpet noe særlig. Han er like motvillig til å gjøre dem, og har ikke skjedd noen forandringer i hans måte å gjøre ting på. Jeg ser jo at han gjerne vil selv. Han er jo straks ett år. Han ønsker selv å utvikle seg mer. Han ønsker å utforske mer. Han vil jo også allerhelst henge i fotene til storesøsteren uansett hvor hun går. Og har utviklet sine egne løsninger for å greie det i størst mulig grad, men det vises så godt at han selv ønsker mer. Hører jo frustrasjonen vokse, men HELDIGVIS , ikke så mye enda. Han er fortsatt den blide gode sola til mammaen sin det meste av tiden.

 Vero-snuppa mi :)
 Preben-gullet :)
 Preben :)
Preben gjemmer seg underdukentil mammaen sin. Borte-tittitt er fortsatt veldig populært :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar