onsdag 24. oktober 2012

Vinter...

Har sett på værmeldingene for de neste dagene, og de låver ikke godt... Regn og SNØ i massevis!!! Hva er det for noe da...? Så nå har jeg endelig fått funnet frem vinterklærne til barna så de er klare. Spesielt storesnuppa mi sine. Siden jeg fikk vite om hjertefeilen hennes har jeg tenkt mye mer over hva og hvordan jeg skal kle henne når det nå blitt kaldere. Nå har hun levd godt både sommer og vinter i flere år med denne feilen, men nå som jeg vet om den blir det uansett så man tenker annerledes. Vet om ett par ting jeg skal bestille til henne iallfall :)
Lillesnuppa og lilleprinsen min har også fått med seg de fora regnklærne i barnehagen. Håper (vet) de holder en stund til. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er tidlig å ta frem vinterdressen på oktober... Stemmer liksom ikke helt. Men snøen må iallfall bli liggende på bakken før de blir tatt i bruk. Er litt spent på hvordan dressene til småttisene blir. Reimafrelst som jeg alltid har vært, har både Vero og Preben andre dresser i år. Preben fikk seg Ticket to heaven dress og Vero har en fra Didriksons. Skal bli spennende å prøve ut noe nytt også.
Skokjøp er jeg også ferdig med. Sorel sko til småttisene og Alfa sko til Anne. Ullundertøy er jeg også så og si ferdig med. Mangler vel egentlig bare noen trøyer til Vero nå siden bestemoren min var så snill og kjøpte noen sett til Anne. Ullklærne ble jo for så vidt tatt ibruk for lenge siden. Må også få tatt og lagt ut noen bilder av strikkeklærne barna har fått fra bestemoren min. Fikk første levering nå for noen dager siden, og de er så fine. GODT fornøyd. Jeg og ungene er så utrolig heldige som har en slik flink (og ikke mindst snill) bestemor/oldemor som strikker til oss.
Bilen har også fått skiftet fra sommer til vinter sko. Tørr ikke vente lenger. Jeg kjører jo tross alt bil med barna til og fra barnehage flere dager i uken. Godt sikret. Har lest noen artikler i avisene de siste dagene, og blir mildt sagt sjokkert over at noen foreldre ikke sikrer barna sine ordentlig i bilen. Slik det er for oss nå kjører ikke jeg mange meterne på offentlig vei på tur til barnehagen, største delen går på priat vei med minimalt trafikk, men alle sitter godt sikret i setene sine. Vero sitter nå "riktig" vei, siden hun nå har passert 4 år. Mens Preben bare er liten gutt enda, og sitter bakovervendt.Noe han skal gjøre lenge enda :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar