mandag 25. februar 2013

Helgen er over...

ENDELIG fikk vi kommet oss ut og lekt oss sammen, i et super fint vær!! I helgen var alle friske (for tror dere ikke jeg ble syk rett etter jeg skrev siste innlegg da... Ble liggende rett ut på sofaen å bare sløve...). På lørdag gikk vi ut alle mann (minus fjortisen i huset) i 12-tiden, da skulle skia prøves. Preben prøvde ski for aller første gang. Det gikk kjempefint selv om han ikke hadde all verdens tålmodighet og ville ta de av 5 min etter de kom på. Veronica gikk og rente på ski som om hun aldri har gjort annet. Jeg prøvde også skiene mine i 200 meter, for første gang på 15 år!! Ellers kom både akebrett, spader og bøtter frem. Ungene storkoste seg. Mammaen min og samboer kom også på besøk, så vi voksne ble sittende utenfor huset og drikke kaffe i sola. Preben ble, som førstemann, med inn i 16-tiden. Og Anne og Veronica kom ikke inn før nærmere klokken 17, til middagen var ferdig. Jeg trenger vel ikke nevne at de sovnet med en gang hodet traff puten. 
På søndagen tok jeg, Anne, Veronica og Preben turen opp til ene søsteren min med familie. Der ble det også flere timer med utelek. Rusjing og hærjing. Barna lekte seg kjempegodt sammen, og søsteren min bakte boller innimellom leken som vi koste oss med da det ble tid for å komme inn. Det ble noen trette og fornøyde barn, og de sovnet med engang hodet traff hodeputen da de la seg. Helgen gikk så alt for fort...
Og nå sitter jeg alene hjemme. Småttisene er i barnehagen, storejentene på skolen og kjærestesamboeren er på arbeid. Jeg skulle vel egentlig ha brukt tiden på å pakke, men endte opp her i sofaen med en kopp kaffe og data. I morgen tidlig reiser nemelig jeg og Anne med tog ned til Oslo. Til Rikshospitalet for hjerteundersøkelse og røntgen. Og jeg håper jeg får høre litt om når de har tenkt å operere henne, og hvilken operasjon de ser for seg. Åpen hjerteoperasjon eller med kikkhull. Håper på kikkhull, men ble forberedt på åpen operasjon på St. Olavs. Må vel prøve å få gjort litt andre ting også da, når vi jentene skal på tur. Så ikke hele turen dreier seg om bare sykehus. Skal ivei å se på slottet iallefall, for det har jeg lovt henne. Så får vi se hva annet vi finner på. Her hjemme er det kjærestesamboeren som skal holde fortet. Og det greier han fint tenker jeg. Bare han ikke skjemmer bort barna for mye... Hehe... 
Ingen bilder i dette innlegget heller, men skal få lagt ut noen senere i dag eller når vi kommer hjem fra Oslo. Hvis jeg får mobilen og nettverket til å virke kan det jo tenkes at det kommer et innlegg fra Oslo også, men ikke hold pusten og vente. Mulig vi ikke får tid mellom alt vi skal rekke over, jeg og Anne-snuppa mi :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar