mandag 4. februar 2013

Ute søndag :)

Endelig kom snøen :) Etter måneder med kulde og tilnærmet null snø kom endelig snøen. Og vi kunne ta med oss småttisene ut og leke oss. Vi tok frem akebrett, spark, spader og snø sparkesykkelen. Og gjett om de var fornøyde :) Ansiktene deres lyste og de smilte og lo hele tiden mens vi var ute. Mammahjertet gledet seg så med dem. 

Preben hjelper pappaen å måke snø :) Gjett om han syntes det var stas.

Veronica graver seg ned i snøen :) 

Preben :)

Veronica på snø sparkesykkelen :) Den fikk hun med bestemor og samboer til jul.

Hjelper pappa å koste snø av bilen :) Gjett om det var morsomt :)

Små skattene mine :) Er de ikke fine kanskje?

Veronica fikk seg forresten ny dress i posten her om dagen. Etter å ha kjøpt Reima tidligere skulle jeg i år prøve noe nytt. Veronica fikk seg Didrikson dress før vinteren, og jeg ble ganske tidlig klar over at det ikke var noe godt kjøp. Hun hadde med seg våte skiftetøy hjem fra barnehagen ofte, noe som aldri skjedde da hun hadde Reima. Preben fikk seg Ticket to heaven før vinteren, og han har holdt seg varm og tørr frem til nå. Kjempe fornøyd med den. Så nå bestilte jeg Ticket to heaven dress til Veronica også. Håper jeg blir like fornøyd med Veronica sin, som jeg har vært med Prebens. Da tror jeg kanskje jeg har fått en ny favoritt, da  endel av Ticet to heaven dressene er mere kjønnsnøytrale enn Reimas, så de kan gå i arv. Synes Reimas dresser er veldig kjønnsbestemte og vanskelige å sende i arv mellom småttisene. 

Ellers holder vi på å ommøblere huset, igjen... Lurer på om vi (jeg) noen gang blir fornøyd... Har kjøpt nytt vitrineskap og skjenk, hylle og ett par bildehyller så det begynner å ta mer form her nå. Hadde aldri trodd det skulle bli så vanskelig og tidkrevende å få det til slik at jeg blir fornøyd... Trodde ikke jeg var så nøye på det jeg... Tror jeg mangler to hyller og en bildehylle til på stuen nå. Og flytte litt på noen småting. Så tror jeg vi begynner å få det til. Opp på tv stuen mangler vi sovesofa og få noe bilder opp på veggene og noe rydding, så er vi der. Soverommet til meg og samboer mangler litt pynt og maling av nattbord så er det ferdig. Soverommene til barna er så og si ferdige. Mangler å male ferdig bokhyllene til Veronica og Anne nå, så er de vel helt ferdige. "Ny" sengen til Preben (som er en vokseseng oldemoren hans brukte da hun var liten jente) er ferdig malt og står og venter på at han skal bli ferdig med sprinkeltsengen. Joda, han er snart 2,5 år og mer en klar for ny seng. Men jeg stresser ikke, og han klager ikke :) Jeg ville komme oss skikkelig i orden i huset før jeg byttet. 
Haha... Ja også må jeg ikke glemme gardinene da. Jeg mangler gardiner i karnappen på kjøkkenet. Det skulle være ferdig til jul, men tror du ikke jeg hadde kjøpt feil gardinstang da... Alt for kort... Så må kjøre inn på Ikea for å kjøpe ny. Og dit kjører jeg ikke bare for det, for å si det slik. Må samle opp litt mer først ja. Nå har jeg snart samlet opp en liste over ting jeg mangler, så blir en tur snart. Også mangler jeg gardiner forran verandadøren og vinduene vedsiden av. Og jeg finner ingen jeg er fornøyd med... Akkurat nå henger de røde julegardinene der, men de må jo ned snart. Så haster litt med å kjøpe nye synes jeg... MÅ jo finne noen jeg også liker snart... Der vi bodde før hadde vi lite vinduer, og de vi hadde var små. Så har ikke noen jeg kan bruke nå. Det må kjøpes nye... Ordner seg tilslutt tenker jeg :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar