mandag 13. desember 2010

Lucia dagen :)

Sist jeg skrev her var lillegutten syk, men nå er han helt frisk :) Det tok lang tid, men nå er han som før. Hoster ikke, snørrer minimalt, er ikke hås og spiser godt :) Tror nok han har lagt på seg endel til vi skal inn til kontroll ja. Begynner å bli stor gutt... Sover godt om natten gjør han også. Legger seg for natten fast i 23-tiden, og sover da til mellom 4 og 6 på morgenen :) Så nå blir det snart så vi kutter inn en time på kveldene, så leggetiden blir i 22-tiden :) Han er mye våken på dagtid da, men det er jo bare koselig det :) Han er stort sett bare blid, men har sine fauker hvis ting ikke er helt som de skulle ha vært. Gullet sitt å de ja :)
Veronica ble vekt tidlig i dag. Hun skulle møte i barnehagen seinest 08.30 i dag, siden de ville utnytte mørket på morgenen for Lucia feiringen. Hun var så fin i den lange hvite Lucia kjolen sin med glitter på :) Hva skulle man ikke gitt for å få arbeide på et slikt sted og følge de dagene der :) Vi hadde jo tenkt å bake boller i dag, med gurkemeie (for å få de gule) å dra bort til mamma/bestmor og sambo å gå Lucia med lys på hodet. Men jeg er ikke i form i dag, så jeg orker rett og slett ikke å bake i dag. Fikk dratt en tur på julegavehandel sammen med bestemoren min i dag, men det er alt jeg orket. Nå er det jeg som er tett i nese og hals, og vondt i hver ett ledd i hele kroppen. Håper det gir seg fort, har jo ikke tid til å bli syk nå. Jeg og barna har jo mye vi skulle ha gjort før jul vi... Kanskje Mette å tantegoille har lyst til å komme neddover en dag å, å lage julekort? Fingermaling å sånn...? Åsså har vi litt pepperkake deig enda å, så vi kan bake det med det samme å :)
Fikk forresten varene mine fra Perfekt Home i dag :) Fine rammer ja. Ble kjempe fornøyd med dem. Må bare finne et sted å henge de nå... Akkurat som om det ikke er nok på veggene her fra før av... Må vel flytte noe inne på tv-stua nå da :) Håper på nytt party snart, så jeg kan få i mere av de samme rammene .) Det tror jeg blir kjempe fint.
Barnehagebildene hadde kommet til barnehagen i dag. Men ingen for Veronica... Da ble jeg ikke særlig fornøyd da... Her har vi ventet på bildene siden 5.november, så fikk vi vite i dag at gruppebildet ikke ble noe særlig så det skulle de ta nytt til vårs (kunne vel ha sagt ifra om det till tidligere vel...), i tillegg til at Veronica sine bilder ikke hadde kommet. De i barnehagen skulle ringe til fotografen i morgen, så får vi håpe hun bare har glemt å levere de. Har hun rotet de bort eller noe, da tror jeg kanskje jeg klikker litt her. Ventet så lenge, i tillegg til at Veronica hadde feber den dagen bildene ble tatt og skulle egentlig vært hjemme i ro sammen med meg, men siden det var fotografering fikk hun en paracet før vi dro til bhg å tok bilder og kjørte rett hjem etterpå.  Ser nesten ut som om det ikke var verdt turen... Skjønner ikke hvorfor fotografer skal ta på seg mer oppdrag enn de greier med... Ikke meningen vi skal vente så lenge vel...? Det er for dårlig... Det er en lokal fotograf som var der å, og jeg hadde tenkt å bestille time for søskenfotografering med alle barna en dag til henne, men nå er det helt utelukket. Ikke etter slik behandling. Vært noe annet hvis vi hadde fått beskjed om saker og ting tidligere. Men ikke når det blir slik som dette nei. Det finnes flere flinke fotografer i nærheten. Så det så :) Kanskje får jeg tatt selv også :) Man vet jo aldri... ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar