torsdag 16. juni 2011

Liten oppdatering :)

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt jeg, om hvordan det går med disse søte små.

Preben har virkelig vokst og blidt en stor gutt de siste ukene. Han sitter selv på gulvet nå, iallefall en liten stund, og smiler hele dagen lang. Han er så blid og fornøyd den gutten. Han "snakker" mye, og han kan åle seg bakover. Ikke forrover enda, men det kommer vel snart det også. Mammaen er iallefall i gang med å baby-sikre huset på nytt :) Hadde jo tatt frem igjen pynt og div nå som Veronica har blitt stor, men nå må det vel pakkes ned igjen endel ja :) Ikke det at det gjør noe da, blir jo mye ryddigere  :) Han har fått seg gå-bil. En slik en med seler, støtte og gyngemeier på. Så nå sitter han også endel på den og følger med oss. Han elsker den. Synes vel der er godt å komme seg litt opp av gulvet også tenker jeg. Han spiser det meste nå. Grøt, brødskive, mye forskjellig frukt og middagsmat. To tenner har han fått, men tror det kommer flere snart. Han klør noe helt forferdelig, stakkar... Han er så fantastisk den gutten, at jeg kan ikke få sakt det.

Veronica er fortsatt den herlige aktive koseklumpen hun alltid har vært. Dagene med henne blir aldri kjedlige. Hun sier og gjør så mye rart nå, så jeg kan nesten ikke annet enn å gå rundt med et stort smil hele dagen. Leggingen er fortsatt et problem da. Eller, det er ikke selve leggingen som er problemet. Den går som den alltid har gjort. Kveldsmat først, så ordnings på badet, så nattakoser, legge seg, så leser vi en bok og så sier vi god natt. Dette er fast. Det er etter dette problemet er. Hun legger seg ikke til å sove. Hun kommer ikke opp igjen heller altså, hun ligger i sengen sin, men hun sovner ikke. Kan ligge våken i flere timer etter hun har lagt seg. Dette gjør jo selvfølgelig til at hun er fryktelig trett om morgenen. Men jeg vekker henne i rett tid hver dag, også på barnehagfrie dager, for å prøve å få henne trett til kvelds så hun får sovne tidligere. Men det har ikke hjulpet... Vi er også mer aktive på dagtid for å prøve å slite henne ut, men det hjelper ikke det heller... Vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg. Rådene jeg har fått er å fortsette som jeg gjør, så da får vi bare håpe da et problemet løser seg en dag. Og siden dette er det eneste "problemet" jeg har med henne, føler jeg ikke at jeg kan klage så fryktelig heller :) Jeg synes jo hun er en fantastisk jente, med en stor personlighet :)

Anne er jo som hun alltid har vært :) Litt som Emil, vil gjøre så mange fine ting for oss, men det går nok ikke alltid som hun hadde tenkt. Flink til å hjelpe mammaen sin er hun. Snill og god. Erter lillesøsteren sin til vannvidd til tider, men det går andre veien også, og er nok HELT normalt :) Spiller fotball, og gjør det sakte men sikkert bedre på banen som tiden går. Hun har vært med på dansekurs i vår, det sjette i rekken, og elsker dans og musikk. Musikk er virkelig hennes store lidenskap. Hun synger HELE tiden. Har sine favoritter, men er for det meste altetende. Synd de ikke har et kor å tilby henne her omkring, det tror jeg helt klart hadde vært noe for henne. Tenkte også lenge på å la henne få begynne på kulturskolen med et instrument, men er usikker på om konsentrasjonen er der for det... Tror vi får se det an litt til.

Det var litt om mine tre hjerteskatter. Elsker dem over alt på jord. Hver på sin måte, men alle like mye. Tre veldig forskjellige personligheter. MINE hjerteskatter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar