søndag 26. juni 2011

Tanker i natten...

Så da sitter jeg oppe igjen da, og tenker på fremtiden. Jeg har nå gått til det steget at jeg har saktopp begge jobbene mine. Både som fritidsassistent og stillingen min som hjelpepleier ved boligen jeg arbeidet på. Så nå har jeg ingen fast jobb å gå til når jeg er ferdig med permisjon og ferie... SKUMMELT!!! Ekstra skummelt er det med tanke på at vi holder på å skal bygge oss hus. Det var en vanskelig avgjørelse å ta, jeg liker jo jobben min. Problemet ble jo det at den har flyttet på seg siden jeg gikk ut i permisjon. Ganske langt og faktisk... Tar lang tid å komme seg på jobb, i tillegg til mange ekstra bommer for å komme seg dit gjorde sitt til at jeg ikke sitter igjen i pluss. Altså, jeg tjener ikke nok penger til å kunne pendle så langt. Og er ikke det å tjene penger hovedårsaken ved å arbeide?
Så nå haster det faktisk litt med å gjøre ferdig kurset mitt, og så må jeg melde meg som vikar ved barnehagene ruundt om her i kommunen til høsten. Så må vi se da hvor mye arbeid jeg får. Kanskje må jeg også melde meg som vikar i nabokommunen... Det skal gå bra det også altså, for jeg har noen som har meldt seg som barnevakt for lille-gullet mitt der. For siden lille-gull er født etter 1.september i fjor har ikke han krav på barnehageplass fra høsten av (jeg har ikke søkt engang, for jeg syns ikke små barn under ett år hører hjemme i barnehagen... Så det så... Ikke de under to år heller for den saks skyld). Så da avhenger mye av mine planer fra høsten av om det er noen i familien som ønsker å være barnevakt for lille-gullet også. Mamma har jo sakt seg villig, men hun arbeider jo hun også, så da må jeg gå etter vaktlisten hennes. Håper det ordner seg. Kan jo ikke gå hjem for evig heller... Da tror jeg at jeg blir litt smågal ja :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar