torsdag 11. august 2011

Fin dag :)

I dag dro jeg, Veronica og Preben for å besøke familien min i nabo kommunen vår. Først skulle vi besøke barnas oldemor og hunden hennes. Men hun var nok ikke hjemme. Hun hadde reist på en liten sommerferie ett par dager, sammen med min onkel, tante og søskenbarn. Godt for henne det tenker jeg. Hun har snakket litt om det sjø, at det hadde vært godt å reist bort noen dager. Tror hun kommer til å kose seg :)
Så istedet ble vi sittende hos søskenbarna mine. To kjekke og trivelige gutter :) Serverte oss is, brødmat og drikke. Og da kjærestesamboeren var ferdig på arbeid, dro vi for å møte han i bygdas kaffe. Der spiste vi god middag. Hjemmelaget snitsel med potetbåter og salat på meg og kjærestesamboeren. Og barnehamburger på lille-jenta mi. Ikke ofte vi er ute å spiser, så det smakte veldig godt. Godt å unne seg en kaffemiddag av og til. Kan faktisk ikke huske om vi har vært ute sammen for å spise middag slik etter Preben ble født for 10 mnd siden jeg... Etter kaffebesøket dro jeg og barna for å besøke pappaen min, og kjærestesamboeren dro for å arbeide på tomta vår. Lenge siden vi har besøkt pappaen min med familie nå, så det var nok på tide. Trivelig var det. Koste meg skikkelig. Barna også tror jeg. Veronica lekte seg for det meste ute med lekeapparat og trampoline, Preben fikk plutselig en helt "ny" stue å utforske. Opptatt en stund da. Dro nok hjem en liten time for sent, barna var utslitte. Preben spiste kveldsmaten sin og la seg til å sove med en gang vi kom hjem. Veronica fulgte etter ikke så lenge etterpå. Og det ble stille på rommet hennes nesten med en gang. Ser ut som Veronicas nattevandrer trend er på tur tilbake. Den siste uka cirka, har hun sovnet ganske raskt etter hun har lagt seg. Kun en kveld hun har grått og nektet å legge seg og sove. Det vil jeg si er en stor fremgang. Håper det fortsetter nå, så hun snart får nok søvn iløpet av døgnet. Skjønner ikke heller jeg nei, hvorfor det skal være så vanskelig å få henne til å sove... Tror det blir så jeg tar med meg Veronica på gå-turer før leggetid. Få slitt henne ut litt. Selv om jeg ikke tror det er der problemet ligger (hun er like vanskelig å legge etter en dag i barnehagen som etter en hjemme-dag), så har hverken jeg eller Veronica vondt av å ut og gå litt. Så får vi bare håpe at den friske lufta sløver henne litt :)

Har ingen nye bilder i dag, så tar et gammelt et. Her er lille-gullet mitt (som har på seg en strikkakrone som jeg, faktisk, har strikket). Nydelige lille-gutten min :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar