søndag 21. august 2011

Tomta :)

Noen bilder...

 Riving av gammelt hus.
 Riving.
 Inne i gammelhuset.
 Riving av gammel-stua mi.
 Veronica hjelper til.
 Mat pause.
 Inspiserer,
 Preben i gårdsplassen.
 Veronica i nærheten av dær huset kommer.
 Idyll :)
 Besøk av rovfugel.
Riving av gammelhuset.

Tomta, som jeg sier, er en liten gård som har vært i familien min i lang tid. Mange generasjoner. Morfaren min er født og oppvokst her. Slik som hans mor, og hans bestefar før han. Anne-snuppa hadde også dette som sitt første hjem. Ble i en periode brukt som sommerhus av mine bestefoeldre, før mammaen min, min stefar og oss barna tok over før jeg begynte på barneskolen. Hovedhuset som sto der da vi kjøpte tror jeg ble bygd i 18noenognitti (sto hus der før den tid også, men det brant ned). Har blitt påbyggd og omgjort mange ganger siden. Planen videre nå er å bygge nytt hus på samme sted som gammelhuset sto. Rive fjøset, og sette opp en toetarsjes garasje. Spennende. Gleder meg enormt. Tror dette blir midt i blinken for barna også jeg. Mye frihet. Nærhet til både skog og sjø. Gleder meg også til å få plantet ned bær, busker og forskjellig blomster rundt huset. Dette tror jeg blir topp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar