tirsdag 9. november 2010

Besøk :)

I dag dro jeg og Preben-gutten på besøk til bestemor/oldemor. Det ble litt kjedelig til oss sjø da Anne og Camilla dro til skolen og Veronica dro til barnehagen. Vi ble sittende der så å si hele dagen (iallfall til de eldste var ferdige på skolen). Kjøpte med oss middag på tur hjem, og siden det foregår litt i dag så ble det noe så avansert som spagetti og pølse til middag. Går til nød av og til det også... I dag fikk jeg endelig somlet meg til å hente pakken min fra Ellos å :) Bestilt litt til barna. Fint sjø, blir vel lagt ut bilder av klærne når det nærmer seg jul :)
Tror kanskje jeg har et julegaveønske fra Preben klart også... Tror nok han ønsker seg sånn saueskinn for å ligge på. For du skjønner da det at mammaen hans har vasket skinnet vi hadde i vaskemaskinen, og det kan hun skrive under på med en gang ikke var særlig lurt... Blir vel lagt ut en liste med ønsker her for hvert barn etterhvert som jeg får de. Anne og Camilla er jo gamle nok til å ønske seg selv. Veronica trenger nok litt "hjelp" til ønskene enda. Men vet jo hva hun interiserer seg for, så det blir som regel rett :) Akkurat nå går det mye i å tegne. Tegne slik:

punktum, punktum, komma,strek. Hode til værs, maga stor. Sådan kom a Veronica til jord. Åsså fikka hår, åsså fikka knappa, åsså fikka lomma :)

Det å sitte å tegne rundt hånden sin (eller en av søstrenes hånd) er en annen favoritt. Da må det tegnes på klokke og negler. Hun er så søt der hun sitter :) Eller så liker hun å lese, så bøker er ikke en dum ide til henne. Boken hun leser mest her hjemme for tiden er en potte/do bok hun har fått fra bokklubben. Mamman synes ikke boken er så fin, men lillegull (som muligens ikke er såååååå liten lengere) elsker den. Det er så godt at hun også endelig har tid til å sitte rolig i fanget å lese bøker. Og synge (sangbok er en annen ide som ikke er så dum). Lillepia mi har jo vært så aktiv hele tiden, så hun har jo ikke had tid til å sitte stille slik hun. Men nå ser det ut til at hun har litt mere ro. Gleder meg til vi skal se på bøkene hun fikk i posten i dag. Julebøker :) Gleder meg til det er tid for å sette seg ned for å bake sammen med barna. Bake julekaker og høre på julesanger :) Tror jeg skal holde litt på den tanken jeg mens jeg tusler til sengs, kanskje jeg drømmer søtt om det :) Håper det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar