onsdag 5. januar 2011

Godt nyttår :)

Da ble det en kjempelang blogge-pause gitt. Ikke helt planlagt, men slik kan det gå. Spesielt før jul. Ble litt mye stress kan man si.
Første del av jula (frem til 4.dag) gikk kjempe fint. Julaften ble feiret her hjemme med alle barna, kjærestesamboer og mammaen min med samboer. Vi spiste deilig ribbe med tilbehør som kjærestesamboeren laget (jeg tar ikke på meg noe ansvar for juleribba...). Syntes middagen gikk rolig for seg jeg, med tanke på at det faktisk var tre ivrige julegaveventende barn her. Selve åpningen av gaver gikk også rolig for seg. Var helt i sjokk jeg... Tre spente barn på 12, 8 og 3 år som rolig og behersket åpnet en og en pakke, uten å rive og røske opp papiret og kaste det rundt seg... Treåringen som forsiktig løsnet en og en tapebit og studerte hver og en pakke før hun la den ifra seg på "sin" plass... Måtte nesten le litt. Ble en mye roligere julaften enn det jeg hadde reknet med iallfall.
1.Juledag var vi også hjemme og koste oss. Spiste deilig frokost og en like deilig middag. God mat har vært en gjenganger i hele jula, akkurat slik som det skal være :)
2. juledag var vi vel også hjemme... Mye hjemmedager i julen :) Fridager sammen hele familien. Som jeg elsker det.
3.Juledag var det duket for julemiddag hjem til kjærestesamboerens foreldre :) Koteletter med tilbehør :) Mitt middagsønske. Veronica fikk feber denne dagen da, det var jo kjedelig, men koselig besøk uansett.
4.Juledag dro jeg ivei og hentet hjem min kjære bestemor. Hun skulle komme på middag til oss denne dagen, og ligge over til neste dag :) Koselig det. Veronica var litt bedre denne dagen, men helt frisk ble hun ikke før etter nyttåret. Og oppå alt så ble jeg også syk denne dagen... Jeg ble heller ikke frisk før etter nyttåret. Så må det nevnes at Anne dro hjem til pappaen sin denne dagen, for å være resten av julen til han...
5.Juledag kjørte jeg bestemor hjem på kvelden, etter middag. Synd hun ikke kunne være lenger...
6.Juledag holdt vi oss hjemme og inne. Jeg og Veronica lå stort sett på sofaen...
Nyttårsaften var vi også hjemme. Jeg prøvde meg ut på handel en tur, måtte ut å kjøpe bursdagsgave :) Kjøpte også med en bok med dvd hjem til meg og kjærestesamboeren. Om Thamshavnbanen. Veronica holdt seg opp og våken, og fikk med seg oppskytingen av rakettene :) Litt skummelt ja... Ville inn når det begynte å smelle fra alle kanter rundt oss. Da var det nok altså. Ingen problemer med å legge seg da vi kom inn.
1.januar var vi på bursdag til samboeren til søsteren min. Hæppi 28!!! Velkommen etter :) Feber også denne dagen...
2.januar---- FEBERFRI!!! Både jeg og Veronica er feberfrie :) Så da ble det barnehagestart for Veronica 3.januar. Må tro hun gledet seg. Sto å hoppet opp og ned utenfor døren på barnehagen hun, og syntes mammaen var fryktelig treg med å få åpnet den... Måte på liksom :) Godt det er slik å. Hadde ikke vært noe særlig om hun så absolutt ikke hadde villet være der.
4.januar (i dag)---Preben 3 måneder :) Tenk at det er så lenge siden han kom til verden. 3 hele måneder... Synes ikke det er så lenge siden jeg kom hjem med han jeg. Lille-babyen min. Babyen min er han jo enda, men ikke fult så liten enda. Gleder med til i neste uke, for da skal vi på kontroll :) Tror han har vokst en del siden sist :)
Men nå er det natta her. Bilder fra julen kommer litt senere. Jeg har ikke flyttet over noen julebilder fra kameraet over på dataen enda... Litt treg sjø...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar