fredag 1. april 2011

Endelig...

...har jeg funnet ut hvorfor Veronica ikke vil legge seg til å sove om kveldene. Jeg har den siste tiden kjempet hardt for å få lillejenta til å legge seg å sove i sin egen seng. Jeg har startet leggingen i 19-tiden på kveldene, men ikke fått henne til å sove på flere timer. I går kveld kom det frem hvorfor.
"Syk i senga, mamma".
Hvorfor har jeg ikke tenkt på det tidligere da? Veronica har had farang i flere omganger den siste tiden. Og den har startet med oppkast i sengen hver gang. Så nå ser det ut som hun forbinder sengen sin med oppkast. Hva i allverden skal jeg gjøre med dette da? Hvordan skal man få barn, som forbinder sengen sin med å bli syke, til å forstå at man ikke blir syk hver gang man ligger der? At det er ikke sengen sin skyld at det blir slik. Bytte seng? Bytte rom? Nå har jeg endel bearbeiding forran meg, tror jeg.
Sengen hun har nå, er barnesengen til min bestemor. En slik uttrekk/vokseseng. Kjempe fin synes jeg, så håper vi fortsatt kan bruke den... Rosa himmel/myggnetting har hun også fått oppom den. Liten prinsesse seng :) Anne brukte også den sengen en periode da hun var mindre. Tenkte å gi den et strøk maling nå til våren. Hvitmalingen begynner å bli litt slitt noen steder. Tenkte også å få malt på noen rosa detaljer. Men hvis hun skal fortsette å nekte å ligge der, og fortsatt tror den er roten til hennes omgangssyke mareritt, spørs det om det bare blir å male på blåe detaljer å la den stå til Preben kan bruke den. Så får vi se om vi eventuellt finner en ny til henne da...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar