lørdag 9. april 2011

Vår?

Hører det er mange rundt meg som snakker om at nå er våren kommet. Men jeg må ærlig innrømme at det kan jeg ikke se noe til... Hva er det som er så vårlig med disse høststormene ute? Og med regnet som kommer fra alle kanter, oppefra, nedenfra og fra siden? Kaldt er det også... Nei, for meg er det nok ikke vår før jeg får sett sola. Jada,jada. Jeg vet vi hadde litt sol for noen dager siden, men det var langt ifra nok til å få noe vårstemning. Synes jeg... Grått så langt øyet kan se. Har ikke sett ett eneste vårtegn ute. Ingen hestehov, ingen knupper på trærne og ikke noe grønt. Kun grått. Hørt småfulene har jeg, men ikke sett dem. INGEN vårstemning.
Pesimistisk? Litt kanskje, men jeg lengter slik etter våren. Varmere vær og mindre klær. Utedager. Trillevær. Barna som kommer med bomster til meg, som jeg kan sette i små vaser/glass/eggeglass. Fugler (IKKE måser). Vær så snill. KOM KJÆRE VÅR, DU ER DYPT SAVNET!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar