torsdag 28. april 2011

Stol ALDRI på en 3-åring...

I dag har det faktisk vært helt ok vær ute. Sånn sol og overskyet om hverandre. Og da skulle jeg jo selvfølgelig ut sammen med mine to små engler (de litt større englene var da sendt på skolen). Kose oss skikkelig tenkte jeg :) (vi har vært ute flere dager å altså, bare så det er sagt). Og i dag, som tidligere, kledde jeg på Vero-snuppa først og sendte henne ut, for så å kle på Preben og meg selv tilslutt. Men akkurat i dag var dette en MEGET dum ting å gjøre. For hva gjorde vel Vero-snuppa da jeg og Preben kom ut? Joda. Da sto hun bak bilen, kastet fra seg noe hun hadde i hånden og så meget uskyldig ut. Og da luktet jeg jo en "liten" lunte, foråsidetsånn. Går bort til henne og ser på bilen. Og hva får jeg se? Joda. Vero-snuppa har "tegnet" på bilen... Med stein... Pent? Ikke noe videre nei... Så der sto jeg da, og viste faktisk ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre. Hva gjør man egentli da, når 3-åringen står der og har "tegnet" på bilen... Tror jeg sånn instingtivt ville få et lite hysterisk sammenbrudd, men greide og holde meg rolig og fortelle meget rolig at det der er faktisk IKKE lov. Og siden mammaen faktisk greide å holde seg rolig og snakke ordentlig med henne, tror jeg faktisk det gikk inn. Jeg tror hun forsto at det der ikke var noe særlig.Starter tidlig vil jeg påstå. Bare dette ikke er forsmaken på hva jeg kan forvente meg fremover. Men det tror jeg faktisk ikke, Hun er jo så snill, Vero-snuppa mi. Hun er litt gutte-jente. Meget aktiv og liker fart og spenning. Men hun er veldig lett å ha med å gjøre. Er skjelden sur, og trasser minimalt. Og trasser hun er det som oftest pga at hun har vært for mye innendørs. Hun elsker å være ute, og vil helst ut hele tiden.
Krysser fingrene for mye fint vær fremåver, så vi får vært mye ute. Jeg må nok bare innrømme at det å være ute i regn og blåst ikke er det jeg liker best. Det trenger ikke å være sol heller altså, bare det ikke bøtter ned med regn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar